Dla kogo:
Nauczyciele wszystkich typów szkół, w szczególności szkół integracyjnych, szkół z oddziałami integracyjnymi oraz szkół masowych, do których uczęszczają uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Pedagodzy
- Terapeuci
- Studenci
Cel szkolenia:
• Przybliżenie nauczycielom specyfiki niepełnosprawności z jakimi mogą spotkać się w swojej pracy zawodowej
• Przygotowanie nauczycieli do pracy z dziećmi z różnego rodzaju niepełnosprawnościami
Podczas szkolenia uczestnicy:
Uczestnicy poznają symptomy specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów, udoskonalą umiejętność analizy wskazań opinii i orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego wydanych przez poradnie P.P., poznają zasady, metody i formy pracy w ramach zajęć rewalidacji, udoskonalą umiejętność rozpoznawania potrzeb ucznia i planowania pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, nabędą umiejętność dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych możliwości ucznia, nabędą umiejętność tworzenia indywidualnych programów terapii.
Program szkolenia:
- Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – założenia ogólne
- Specyficzne trudności w uczeniu się
- Uczeń z niepełnosprawnością w szkole
- Autyzm
- Zespół Aspergera
- Niedowidzący
- Niedosłyszący
- Niepełnosprawny intelektualnie
- Niepełnosprawny ruchowo
- Organizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Diagnoza – analiza opinii/orzeczeń PPP
- Praca zespołu do spraw pomocy psychologiczno – pedagogicznej (wielospecjalistyczna ocena, indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny, program rewalidacji – tworzenie programów)
- Metodyka prowadzenia zajęć rewalidacji indywidualnej
Metody i formy pracy:
- wykład
- warsztat
Czas trwania szkolenia:
6h zegarowych / 8 h dydaktycznych
Koszt szkolenia:
349 zł