Informacje o VIII edycji szkolenia:
Podstawą efektywnego funkcjonowania w dzisiejszym świecie jest posiadanie niezbędnej wiedzy społecznej. Dzięki temu możemy określić kompetencje społeczne czyli zdolność do tworzenia i utrzymywania relacji z innymi ludźmi oraz nadawania im określonych wartości.
Trening umiejętności społecznych daje możliwość przećwiczenia, modelowania czy też całkowitej zmiany zachowania poprzez oduczanie zachowań niepożądanych i nieadekwatnych. Uczestnik treningu nabywa wachlarz zachowań, które może skutecznie wykorzystać w konkretnej rzeczywistej sytuacji.
W treningu ważną rolę odgrywa sam uczestnik. To on wskazuje nam drogę do wspólnej pracy. Ważną rolą w treningu jest uzyskiwanie przez uczestnika informacji zwrotnych od trenera, analizowanie i modelowanie zachowań.
Nasze szkolenie opiera się na ćwiczeniach, grach, zadaniach – dużo praktyki, mało teorii.
Szkolenie zakończone zaświadczeniem, uprawniającym do prowadzenia zajęć.
Dla kogo:
Szkolenie na Trenera Treningu Umiejętności Społecznych kierujemy do specjalistów, psychologów, pedagogów, nauczycieli, studentów oraz do wszystkich osób zainteresowanych rozwijaniem własnych kompetencji i zainteresowań w zakresie pracy z grupami dzieci i młodzieży.
Cel szkolenia
Wzbogacenie warsztatu o wiadomości i umiejętności praktyczne dotyczące prowadzenia treningu umiejętności społecznych dzieci i młodzieży.
Podczas szkolenia uczestnicy :
- Poznają różne metody nauczania umiejętności społecznych
- Przećwiczą założenia grupowe wg A. Goldsteina,
- Dowiedzą się jak prowadzić zajęcia wg cyklu Kolba ,
- Poprowadzą ćwiczenia dla różnych grup wiekowych,
- Zdobędą gotowe materiały ćwiczeniowe ,
- Nauczą się pisać własne ćwiczenia.
Program szkolenia ,,Trening umiejętności społecznych – Trener”
- Trening umiejętności społecznych jako forma podnoszenia kompetencji społecznych:
a) Kompetencje społeczne – rozważania terminologiczne
b) Dlaczego należy rozwijać kompetencje społeczne?
- Założenia grupowe wg A. Goldsteina.
Ogólne zasady prowadzenia treningu umiejętności społecznych:
a) liczba trenerów
b) liczba uczestników, zasady doboru grup
c) częstotliwość sesji
d) czas trwania sesji
3. Zajęcia wg cyklu D. Kolba. :
a) Cztery etapy cyklu : „ od doświadczenia do doświadczenia”
b) Gdzie można stosować cykl Kolba ?
c) Dlaczego warto stosować cykl Kolba ?
4. Ćwiczenia praktyczne dla różnych grup wiekowych.
Prowadzenie TUS
a) Etapy prowadzenia zajęć
b) Metody i formy pracy
c) Różnorodne ćwiczenia, gry i zabawy terapeutyczne wykorzystywane podczas prowadzenia TUS
d) Różnorodne formy i materiały terapeutyczne wykorzystywane podczas prowadzenia TUS
e) Pomoce i rekwizyty
- Gotowe materiały ćwiczeniowe
- Stworzenie własnych ćwiczeń.
Metody i formy pracy:
- wykład
- dyskusja
- warsztat praktyczny
Czas trwania szkolenia:
2 dni po 7 h dydaktycznych
Data szkolenia:
11-12.06.2022 r
Prowadzący:
mgr Ewelina Skowron – szkoleniowiec, nauczyciel przedmiotowy, nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta ręki, trener umiejętności społecznych.
Koszt szkolenia:
499 zł