Informacje o VIII edycji szkolenia:

Podstawą efektywnego funkcjonowania w dzisiejszym świecie jest posiadanie niezbędnej wiedzy społecznej. Dzięki temu możemy określić kompetencje społeczne czyli zdolność do tworzenia i utrzymywania relacji z innymi ludźmi oraz nadawania im określonych wartości.

Trening umiejętności społecznych daje możliwość przećwiczenia, modelowania czy też całkowitej zmiany zachowania poprzez  oduczanie zachowań niepożądanych i nieadekwatnych. Uczestnik treningu nabywa wachlarz zachowań, które może skutecznie wykorzystać w konkretnej rzeczywistej sytuacji.

W treningu ważną rolę odgrywa sam uczestnik. To on wskazuje nam drogę do wspólnej pracy. Ważną rolą w treningu jest uzyskiwanie przez uczestnika informacji zwrotnych od trenera, analizowanie i  modelowanie zachowań.

Nasze  szkolenie opiera się na ćwiczeniach, grach, zadaniach – dużo praktyki, mało teorii.

Szkolenie zakończone zaświadczeniem, uprawniającym do prowadzenia zajęć.

Dla kogo:

Szkolenie na Trenera Treningu Umiejętności Społecznych kierujemy do specjalistów, psychologów, pedagogów, nauczycieli, studentów oraz do wszystkich osób zainteresowanych rozwijaniem własnych kompetencji i zainteresowań w zakresie pracy z grupami dzieci i młodzieży.

Cel szkolenia

Wzbogacenie warsztatu o wiadomości i umiejętności praktyczne dotyczące prowadzenia treningu umiejętności społecznych dzieci i młodzieży.

Podczas szkolenia uczestnicy :

  • Poznają różne metody nauczania umiejętności społecznych
  • Przećwiczą założenia grupowe wg A. Goldsteina,
  • Dowiedzą się jak prowadzić zajęcia wg cyklu Kolba ,
  • Poprowadzą ćwiczenia dla różnych grup wiekowych,
  • Zdobędą gotowe materiały ćwiczeniowe ,
  • Nauczą się pisać własne ćwiczenia.

Program szkolenia ,,Trening umiejętności społecznych – Trener”

  1. Trening umiejętności społecznych jako forma podnoszenia kompetencji społecznych:

a) Kompetencje społeczne – rozważania terminologiczne

b) Dlaczego należy rozwijać kompetencje społeczne?

  1. Założenia grupowe wg A. Goldsteina.

Ogólne zasady prowadzenia treningu umiejętności społecznych:

a) liczba trenerów

b) liczba uczestników, zasady doboru grup

c) częstotliwość sesji

d) czas trwania sesji

3. Zajęcia wg cyklu D. Kolba. :

a) Cztery etapy cyklu : „ od doświadczenia do doświadczenia”

b) Gdzie można stosować cykl Kolba ?

c) Dlaczego warto stosować cykl Kolba ?

4. Ćwiczenia praktyczne dla różnych grup wiekowych.

Prowadzenie TUS

a) Etapy prowadzenia zajęć

b) Metody i formy pracy

c) Różnorodne ćwiczenia, gry i zabawy terapeutyczne wykorzystywane podczas prowadzenia TUS

d) Różnorodne formy i materiały terapeutyczne wykorzystywane podczas prowadzenia TUS

e) Pomoce i rekwizyty

  1. Gotowe materiały ćwiczeniowe
  2. Stworzenie własnych ćwiczeń.

Metody i formy pracy: 

  • wykład
  • dyskusja
  • warsztat praktyczny

Czas trwania szkolenia: 

2 dni po 7 h dydaktycznych

Data szkolenia:

11-12.06.2022 r

Prowadzący: 

mgr Ewelina Skowron – szkoleniowiec, nauczyciel przedmiotowy, nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, terapeuta integracji sensorycznej, terapeuta ręki, trener umiejętności społecznych.

Koszt szkolenia: 

499 zł