CEL BADANIA?
Badanie przeprowadzane jest, aby zdiagnozować zaburzenia rozwojowe lub wybitne zdolności u dziecka. Badanie pozwala poznać mocne i słabe strony, aby pozwolić nauczycielom i terapeutom zindywidualizowaną ścieżkę edukacyjno – terapeutyczną.
DLA KOGO?
Badanie przeprowadzone jest dla wszystkich od 2 roku życia. Test jest dedykowany głownie dzieciom z autyzmem, zespołem Aspergera, niepełnosprawnościami ruchowymi, afazją, opóźnieniem rozwoju mowy. Jest to jedyny test, które precyzyjnie może rozróżnić stopnie niepełnosprawności intelektualnej u osoby badanej.
ILE CZASU TRWA BADANIE?
Pierwsze spotkanie odbywa się z rodzicami w celu przeprowadzenia dokładnego wywiadu przez psychologa. Na pierwsze spotkanie rodzic powinien zabrać całą dokumentację oraz badania dziecka.
Na drugie spotkanie zapraszamy dziecko. Wizyta będzie poświęcona na przeprowadzeniu badaniu Stanford-Binet. W zależności od dziecka, badanie w wersji skróconej może trwać od 15 do 75 minut, natomiast w wersji pełnej od 45 do 75 minut.
JAK WYGLĄDA BADANIE?
Przeprowadzenie badania inteligencji, zdolności poznawczych dziecka, nastolatka czy osoby niepełnosprawnej poprzedza spotkanie o charakterze wywiadowymdotyczącym m. in. celu badania, doświadczanych trudności, wcześniejszego rozwoju. Po zakończeniu badania, psycholog umawia się z badanym, rodzicem/opiekunem na omówienie wyników (proponowany czas wizyty: 25 min.) i przekazanie opinii pisemnej z badania (na wcześniejsze życzenie).