Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do podjęcia obowiązku szkolnego. Diagnoza tej gotowości pozwala ocenić prawidłowy rozwój psychomotoryczny oraz emocjonalny dziecka oraz równowagę między jego rozwojem, a obowiązkami stawianymi przez szkołę. Celem badania jest uniknięcie możliwych problemów emocjonalnych związanych z poczuciem porażki dziecka. Dojrzałość szkolna prowadzona przez wykwalifikowanego psychologa obejmuje rozwój fizyczny, emocjonalny, społeczny, umysłowy, a dodatkowo poziom opanowania umiejętności i wiadomości przygotowujących dziecko do podjęcia nauki czytania, pisania i liczenia. Im bardziej dojrzałe jest dziecko tym większa gwarancja na jego powodzenie w szkole.
Podczas badania dojrzałości szkolnej sprawdzane jest wiele aspektów, które mają kluczowe znaczenie. Oceniany jest rozwój mowy, umiejętność koncentracji, sprawność psychoruchowa, rozwój fizyczny i emocjonalny. Nasz specjalista wykorzystuje w badaniu wystandaryzowane narzędzia, które pozwolą na porównanie wyników jednostki na tle norm rozwojowych danej grupy wiekowej.
Podczas procesu diagnostycznego nasz specjalista zaopiekuje się Państwa dzieckiem wieloaspektowo – nie tylko pod kątem rozwoju umiejętności szkolnych ale także w obszarze rozwoju emocjonalno-społecznego. Przewidywana liczba spotkań diagnostycznych to 3 wizyty. Czas trwania jest dostosowany indywidualnie do potrzeb pacjenta, jego wieku oraz trudności.
Schemat spotkań pakietu diagnozy dojrzałości szkolnej znajdą Państwo w zakładce CENNIK.